Om Så skriver du ditt nyhetsbrev

med eller utan skrivcoachning

Är du egenföretagare och vill nå ut med ditt budskap till flera? Vill du marknadsföra dig effektivt och samtidigt billigt? Ja, då är marknadsföring genom e-post ett bra alternativ eftersom

• det bara kostar den tid det tar dig att skriva nyhetsbreven
  • du når personer som du vet är intresserade av din verksamhet
  • det finns bra program som automatiserar adressinsamlingen och utskicken.

Men det krävs också att du kan skriva så att dina mottagare vill läsa nyhetsbrevet och fortsätta att prenumerera på det. Och helst ska det inte ta orimligt lång tid.

I den här kursen hjälper jag dig steg för steg att skriva ditt första nyhetsbrev så att dina läsare tar till sig det du vill kommunicera till dem. När du har gjort kursen har du dessutom en utgivningsplan för dina sex kommande nyhetsbrev.

Det här är en ren skrivkurs så jag går inte igenom hur du löser det tekniska, men du får tips om var du kan lära dig det. Jag kan heller inte lova dig att du blir en fullfjädrad skribent efter den här kursen – det kräver mycket träning.

Men när du har gjort kursen har du en strategi för hur du ska skriva för att bli läst och ju mer du tränar desto bättre blir dina texter och desto lättare blir det för dig att skriva dem.

Den här kursen finns i två varianter. Den ena är en ren självstudiekurs, den andra är samma kurs men det ingår tre tillfällen med personlig skrivcoachning över e-post.

Logotyp för kursen Så skriver du ditt nyhetsbrev
Logotyp för kursen Så skriver du ditt nyhetsbrev – med skrivcoachning

Den här kursen kan du köpa grupplicens till, om ni är flera som vill göra en kurs och vill ha rabatt.

Vita citattecken på röd bakgrund

Sagt om kursen

“Jag är småföretagare och tar hand om det mesta själv. Men trots att jag är van att skriva drog jag mig för just nyhetsbrevets utformning. Evas kurs hjälpte mig att strukturera målbild och innehåll – och öppningsfrekvensen har faktiskt ökat!”

Åsa Andtskär, www.andtskar.se

“Jag känner mig trygg i kursens alla steg, där jag får lära mig om hur jag ska tänka och göra för att skapa ett så bra nyhetsbrev som möjligt. Jag har verkligen lärt mig på många olika sätt hur man kan skapa, tänka och förändra nyhetsbrev, vilket har gett mig större utbud för hur jag kan göra mina nyhetsbrev så bra och personliga som möjligt.

Jag känner mig väl omhändertagen som kursdeltagare, på ett bra sätt, så att jag själv efter kursens slut kan göra väldigt bra nyhetsbrev till mina prenumeranter.”

Tina Lennholm

Det här ingår

• 9 steg – från att du ringar in din målgrupp och hittar ämnen att skriva om till du har ett färdigt nyhetsbrev och en utgivningsplan för ytterligare 5.
  • Processorienterat skrivande – du lär dig att skriva på det sätt som passar bäst för hur din hjärna fungerar.
  • Rutiner som förenklar – du kan följa stegen varje gång du skriver ett nyhetsbrev. Och faktiskt till i stort sett allt du skriver i arbetet.
  • Uppdrag – i varje avsnitt får du ett eller flera uppdrag som tränar dig till att bli en bättre skribent.
  • Kvalificerade skrivtips – du lär dig hur du skriver rubriker, ingresser och notiser, samt hur du korrekturläser.
  • Bildval – du lär dig hur text och bild fungerar tillsammans, var du hittar bilder och hur upphovsrätten fungerar.
  • Utgivningsplan – du får färdiga mallar för en utgivningsplan.
  • Språkliga hjälpmedel – du får en lista med de hjälpmedel du behöver för allt ditt skrivande i arbetet.
  • Personlig skrivcoachning – i coachningsvarianten ingår personlig coachning som innebär att du får respons på din egen text och hjälp att förstå vad som är bra i texten, vad som kan förbättras och hur du gör för att förbättra det.
Logotyp, röd cirkel med penna i vita konturer

Tjuvkika på kursen

Kursens introduktionskapitel, med de fem första avsnitten, ligger öppet så du kan se vad du behöver för att kunna göra kursen. Här får du också tips om hur du löser det tekniska runt att skicka nyhetsbrev.

Bonus

När du köper en kurs på Evas skrivskola får du ytterligare en kurs som bonus: Lär dig hantera Word.

Frågor

Om du undrar över något, börja med att kolla in Vanliga frågor. Hittar du inte svaret där, mejla mig på kontakt@evasskrivskola.se.

Moms tillkommer med 25 procent för kurser.

Så skriver du ditt nyhetsbrev

Det här är en självstudiekurs. Du får tillgång till den så fort du har betalat den och har sedan tillgång dygnet runt i sex månader. Övriga villkor, se Användarvillkoren.

1 000,00 kr ex moms

Så skriver du ditt nyhetsbrev – med skrivcoachning

Det här är en självstudiekurs med personlig coachning. Du får tillgång till den så fort du har betalat den och har sedan tillgång dygnet runt i sex månader. Skrivcoachningen sker över e-post. Övriga villkor, se Användarvillkoren.

3 500,00 kr ex moms